Academie voor Morgen

   29/04/2014

LOCUS organiseert de Academie voor Morgen, een leer- en ontwikkeltraject voor lokale cultuurwerkers. De Academie brengt studenten, collega’s en externe experts die met innovatie bezig zijn samen om de toekomst te verkennen. Het is een community die kennis deelt, nieuwe inzichten verwerft en in praktijk (tracht te) brengen. Masterclasses van experts, gesprekken, excursies, gastcolleges en opdrachten zorgen voor het nodige denkwerk en inspiratie.
 
Op maandag 12 mei opent de Academie de deuren voor een breed publiek met twee internationale topsprekers te gast: Anna Kirah (design antropologe) en Marc Bresseel (topexpert op het gebied van digitale marketing en voormalig marketingbaas van Microsoft). Wat hen bindt: 30 jaar ervaring met co-creatie (nog voor het een modewoord werd J), mensgerichte innovatie en technologie, en een hechte vriendschap. Doen de namen geen belletje rinkelen? 'MSN' doet dat waarschijnlijk wel: zij liggen mee aan de basis van het MSN-succes. Anna Kirah door haar antropologische blik en het vertalen van behoeften en gedragingen naar een specifiek ‘product’; Marc Bresseel vanuit marketing standpunt en het vertalen van een innovatief idee naar een businessmodel. Zij werpen hun blik op bibliotheken en cultuurinstellingen, hoe je vanuit sociaal en technologisch kapitaal kan komen tot een andere relatie met publiek, tot andere producten, tot een andere dienstverlening en werking.
Meer informatie vind je op de LOCUS-website.
 
Kortom, een unieke kans om hen aan het woord te horen.
Hopelijk tot dan?