Workshops

Primaire tabs

MEDIAWIJSHEID

Veilig online shoppen

Voor veel mensen werd online shoppen de laatste jaren iets heel normaals. Maar! Niet iedereen is mee met deze nieuwe shopmethode.
MEDIAWIJSHEID

Digitaal in balans

Schermen zijn dagelijkse kost, ook in het gezin. Maar wat is te veel schermtijd? Hoe blijf je in balans? Daarover gaat deze workshop.
MEDIAWIJSHEID

Onzichtbare wandeling

LINC stuurt je wandelen, onzichtbaar wandelen. Vermijd de camera's en ontdek hoe het zit met je privacy in de publieke ruimte.
MEDIAWIJSHEID

Hoe ´publiek´ ben ik? – over privacy op het internet

Geef jou en je doelgroep een data-detox en fris jullie privacy-instellingen op.
MEDIAWIJSHEID

C@fé LINC

Een gezellige opstelling waar je bezoekers kunnen binnenwandelen met al hun digitale vragen.
LEESPROMOTIE, MEDIAWIJSHEID

Digital Storytelling

Op een laagdrempelige manier aan de slag met je doelgroep rond digital storytelling? Dat kan!
MEDIAWIJSHEID

Fake News

Krijg je vragen als: wat is nog waar in de online wereld? Wij tonen jou en je doelgroep de weg in het overaanbod aan (des)informatie.
MEDIAWIJSHEID

Mediawijs opvoeden

Voor volwassenen in een opvoedende rol. Wij antwoorden op alle vragen over mediagebruik bij 0 t.e.m.18-jarigen.
MEDIAWIJSHEID

Hoe e-inclusief is jouw beleid?

Voor professionals en organisaties. Laat ons je team inspireren tot een e-inclusieve aanpak.
LEESPROMOTIE

Wijs maar niet uitgelezen PLUS

'Lezing over voorlezen aan personen met dementie Inhoud: Een lezing met ruimte voor gesprek en ontdekken van het boekenaanbod.
LEESPROMOTIE

Wijs maar niet uitgelezen: Voorlezen aan ouderen

Je bent nooit te oud om voorgelezen te worden, maar hoe verleid je ouderen met boeken?
LEESPROMOTIE

Voorlezen aan kinderen

Voorlezen prikkelt de fantasie en stimuleert de taal- en spraakontwikkeling en sociaal-emotionele vaardigheden.